طرز تهیه کیک تِرِس لِچِس (کیک سه شیر)

مناسب برای 20 نفر

190 کالری

ترس لچس، یک کیک اسفنجی مکزیکی است که به معنای سه شیر می‌باشد. علت این نامگذاری آن است که پایه‌ این کیک در مخلوطی از سه نوع شیر خیسانده می‌شود که به آن طعم دلپذیری می‌دهد. آن را یک پُک کیک درنظر بگیرید که با این دستورالعمل آسان، آن را سبک کرده‌ایم.
 
زمان آماده سازی
35 دقیقه
 
زمان پخت
210 دقیقه
 
مواد لازم
آرد ۱ فنجان

آرد سفید گندم کامل نصف فنجان

بیکینگ‌ پودر۲ قاشق چایخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

تخم‌مرغ بزرگ ۳ عدد

شکر دانه‌ ریز نصف فنجان

عصاره‌ وانیل ۲ قاشق چایخوری

شیر کم‌چرب نصف فنجان

شیر غلیظ‌‌ شده ‌۱ قوطی

شیر تبخیر شده ‌۱ قوطی

خامه‌ سنگین ۱ فنجان

برش‌ های توت‌ فرنگی برای تزئین
 
مراحل پخت
1.فر را از قبل تا ۳۵۰ درجه‌ فارنهایت گرم کنید. یک ظرف فر شیشه‌ای ۹ در ۱۳ اینچی را با اسپری روغن بپوشانید.

2.آرد همه‌منظوره، آرد گندم کامل، بیکینگ‌پودر و نمک را در یک کاسه‌ متوسط باهم مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها، نصف فنجان شکر و وانیل را در یک مخلوط‌کن ایستاده بریزید یا با یک همزن برقی با سرعت متوسط – بالا بهم بزنید تا کاملا سبک و نرم شود (حدود ۱۰ دقیقه).

نصف مخلوط آرد را اضافه کنید و با سرعت آهسته بهم بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس بقیه‌ آرد را اضافه کنید و فقط قدری بهم بزنید تا مخلوط شوند. خمیر را به‌طور یکنواخت روی ظرف فر پهن کنید.

3.ظرف را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا روی کیک کمی قهوه‌ای شود و وسط حالت فنری پیدا کند. سپس ظرف را روی رک سیمی بگذارید و اجازه دهید کیک حدود ۲۵ دقیقه در داخل ظرف خنک شود.

4.شیر کم‌چرب، شیر غلیظ‌ شده و شیر تبخیرشده را در یک کاسه‌ متوسط بریزید و بهم بزنید. تمام سطح کیک را با یک چنگال سوراخ کنید. به آرامی مخلوط شیر را روی کیک و اطراف لبه‌ها بریزید. روی آن را بپوشانید و حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۱ روز در یخچال قرار دهید.

5.درست قبل از سرو، خامه را در یک کاسه‌ متوسط با همزن برقی بهم بزنید تا پف کند. ۱ قاشق غذاخوری شکر باقی‌مانده را اضافه کرده و بهم بزنید تا سفت شود. خامه‌ زده‌شده را روی کیک پخش کرده و با توت‌فرنگی تزئین کنید.


منبع: سایت راستینه